films ding op website.png

Wij begeven ons in een wereld waar meer en meer wordt gecommuniceerd met -en door- beeld. Het is een cruciaal onderdeel van iedereens leven, dus ook ons leven. Via onze tumblr communiceren we al jaren door middel van gifjes. Beweging teruggebracht tot de essentie. Geen tekst, geen bedoelingen, gewoon waardevolle, herhalende beweging. ‘Begrijp jij niet wat wij bedoelen in onze voorstelling? KIJK en VOEL hier eens wat wij vet vinden, wie wij zijn, wat wij bedoelen’.

Nog meer vertellen in beeld, met geluid, een stap verder, zijn de teasers en alle andere content die wij maken om voorstellingen heen. Deze ‘filmpjes’ die wij over het algemeen als op zich zelf staande (kunst)werken beschouwen hebben een dubbele functie: 1. reclame maken voor een voorstelling, 2. zo’n goed kunstwerk zijn dat het ook volledig los van de voorstelling mensen kan laten voelen of nadenken over de thematiek van die voorstelling. Op ons Youtube-kanaal staat alles bij elkaar.

Wij maken ook films.

Zo hebben wij samen met DOX een Motor-Dansfilm gemaakt. LEER is het eerste deel van ons drieluik ‘Huilen in je helm’.

In de dansfilm LEER volgen we Hank. Hank heeft problemen. Hank hoort er niet bij. Door op zijn motor te rijden kan hij helder nadenken. Boven de 130 wordt alles zwart wit. Tijdens zijn nachtelijke ritten raakt hij zo diep in zijn eigen gedachten verstrengeld dat het niet altijd meer duidelijk is of wat hij ziet en hoort echt is. Één ding weet Hank wel zeker: als je hard genoeg gas geeft, hoort niemand je huilen in je helm.

Check hieronder LEER

LEER is te zien geweest op:

Dox Zomerspecial (Holland), Lowlands Festival (Holland), Movimiento en Movimiento Festival (Mexico), Lviv Short Film Festival Wiz-Art (Oekraïne), Ouchy Film Awards (Zwitserland), Moving Pictures Festival (België), Rotterdams Open Doek (Holland), Festival Trecé uho Dubrovnik (Kroatië), Dansblok Leiden (Holland).

LEER heeft prijzen gewonnen op:

InShadow Film Festival (Portugal) — International Best Screendance

Short&Sweet Festival (Nieuw-Zeeland) — Best Direction, Best Concept, Best Sounddesign

46761608_1945037719139534_5963898755802464256_n.jpg
IMG_0171.jpg
IMG_6383 (1).JPG
poster_optie_2.jpg
plein-dans-leer-1.gif

Festivals.. Wij gaan er graag naartoe als bezoeker, crew lid, maar sinds een jaar of 10 ook als performers. Eindelijk een plek waar onze gekheid niet opvalt, we onszelf kunnen zijn en helemaal los gaan met de andere festivalgangers. Je ziet ons op het podium, maar ook rechts van het podium van de main act met glow-in-the-dark verf over ons heel lichaam en een appelsapje in de hand. De connectie met de crowd is waar wij onze inspiratie vandaan halen en wat wij meenemen in onze optredens en thematiek van de voorstellingen.

Wij hebben onder andere gestaan op Sziget Festival, European Youth Olympic Festival, Breakin' Walls Festival, de Nederlandse Dansdagen, Jonge Harten Festival, Cross Culture Festival, Mundial Festival,Festival de beschaving, B*there Festival, UITmarkt + UITfeest, Lowlands Festival, Magneet Festival, Zomer op het Plein Festival, Camp Bestival, De Parade, Cadance, Ifac Festival, Simmerdeis Festival, Beachboom Festival, Julidans Festival.

Voor onze festival tour maken wij vaak een speciale show of een festival variant van ons meest recent werk. Perfect voor de gelegenheid en gefinetuned op het publiek. Er is zelfs een TRAILER van gemaakt en een TWEEDELIGE DOCU uit gerold. Voor volgend jaar halen wij alles uit de voorraadkasten dus hou je favoriete festival in de gaten of nog beter…laat ze ons boeken!

 


Van auto introducties en 10-jarig bedrijfsbestaan tot wereld design expo's en leraren stakingen... Een vleugje 155 zorgt ervoor dat het net iets creatiever en verrassender wordt. Voor elk event komen wij met maatwerk dat perfect bij de thematiek en doelgroep aansluit. Daarnaast zorgen wij ervoor dat de ervaring onvergetelijk wordt met aansluitende aanwezigheid en mogelijkheden tot hosting, dj'ing en vj'ing. Dit allemaal natuurlijk helemaal in onze eigen onderscheidende stijl.

Je hebt een gek idee? De directeur wil met 155 in de toren? 155 moet incognito onder 100 trainees zijn tot het moment-supreme? Je wilt een optreden op een marmeren vloer in de regen? We doen het...waarschijnlijk...misschien...geef ons een belletje...alles kan, alles mag!

Onze klanten tot nu toe: Future Group, HTC, SAS, Hair Heroes, Red Bull, Dutch Style Company, Kunstbende, Museumnacht, Gemeente Wageningen, LandRover, Nederlandse Leraren Bond, TEDx, Renswoude Musica, KPN, Rotterdam Dance Capitol, Eureka Week, Provincie Zeeland, Hofvijver Concert...


Lieve beeldbuis. Je bent onvoorspelbaar, in positieve en negatieve zin. Je denkt in hokjes en uitersten, tikt soms in anderhalve minuut de spijker op de kop, of slaat de plank volledig mis. Soms verander je ons in een platte versie van onszelf, soms doe je onze boodschap eer aan. Je leeft in een hoog tempo, met vlugge afspraken en snelle resultaten...maar wij vinden je nog steeds leuk. Jij hebt ons de wereld in gekatapulteerd en daarbij ons eigen hokje van ongecategoriseerde waanzin met een boodschap gecreëerd!

Wij onder andere te zien bij: Hollands Got Talent, Lotto Weekend Miljonairs, De Wereld Draait Door, Koffietijd, RTL Grill Masters, Z@pp Live en Tros. In reclames van Sultana, Teijin, KPN en in clips van bijv. Seymore Bits, Rafaela Paton en Bombay Show Pig.